Острозька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 381
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Педагогчна преса
Головна » 2017 » Квітень » 27 » План заходів із відзначення Дня охорони праці
12:20
План заходів із відзначення Дня охорони праці

ЗВЕРНЕННЯ

Організаційного комітету з підготовки та проведення у 2017 році

заходів з нагоди Дня охорони праці в Україні

     Відповідно до Указу Президента від 18.08.2006 № 685/2006, Всесвітній день охорони праці, 28 квітня, визначено Днем охорони праці в Україні. За рекомендацією Міжнародної організації праці девіз цьогорічного Всесвітнього дня охорони праці – «Удосконалення збору та використання даних про безпеку та гігієну праці».

    Найперспективнішою моделлю економічного зростання України є прискорення її інтеграції у світові торговельно-економічні та фінансові структури. Знайти своє достойне місце в рейтингу розвинених країн наша країна зможе лише завдяки функціонуванню системи збору реальних, вірогідних, загальновизнаних безпекових показників трудової діяльності громадян.

      Травматизм на виробництві є важливою, але недостатньо усвідомленою проблемою нашого суспільства, для розв’язання якої потрібні систематичні та всебічні зусилля. За офіційними даними, у середньому щороку на виробництві гинуть 400 осіб і 5 тис. травмуються, зокрема більш ніж 1 тис. жінок. Приблизно 500 працівників стають інвалідами. Показово, що співвідношення показників загального травматизму і травматизму зі смертельними наслідками в Україні не відповідає закономірностям, що є у світі. Частота випадків смертельного травматизму в Україні вища і становить майже 7% від загальної кількості травмованих, водночас як у країнах Заходу вона дорівнює 0,08–0,12%.

    Служба охорони праці в Острозькій ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 систематично працює над покращенням умов праці і навчання та своєчасного усунення на робочих місцях небезпечних факторів, які можуть привести до виникнення нещасних випадків як з працівниками так і з учнями, над впровадженням «Положення про реалізацію вимог «Системи управління охорони праці» в закладах освіти.

 

ПЛАН ЗАХОДІВ

із відзначення Дня охорони праці в Острозькій ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 у 2017 році

під девізом „Удосконалення збору та використання даних про безпеку та гігієну праці”

 

 

Зміст заходів

Строк

виконання

Виконавці

1

Доведення до педагогічного колективу школи звернення Організаційного комітету з підготовки та проведення у 2017 році Дня охорони праці в Україні та плану заходів із відзначення у 2017 році Дня охорони праці

27 квітня

Директор школи

2

Розміщення на офіційному сайті школи анонсів про підготовку до відзначення у 2017 році Дня охорони праці в Україні та відповідного звернення Оргкомітету, а також інформаційних матеріалів про хід акції та її результати

Квітень–грудень

Войтко Д.В.

3

Проведення тематичної наради з питань удосконалення збору даних з охорони праці.

28 квітня

Адміністрація

4

Проведення відкритих уроків „28 квітня – Всесвітній день охорони праці” для учнів

Квітень– травень

Вчителі основ здоров’я, класні керівники

5

Оновлення (створення) куточків, стендів з питань охорони праці, наповнення їх матеріалами на тему "Удосконалення збору та використання даних про безпеку та гігієну праці"

Квітень– травень

Класні керівники

6

Організація та проведення спортивних змагань, присвячених Дню охорони праці

Квітень– травень

Вчитель фізичної

культури

7

Конкурс дитячого малюнка „Охорона праці очима дітей”

Квітень-

травень

Вчитель образотворчого мистецтва

8

Ушанування пам’яті загиблих на виробництві «Година пам’яті»

28 квітня

Учнівське самоврядування

Корнєєва Т.В.

 

Організація та зміст гігієнічного навчання й виховання учнів

   Гігієнічне виховання дитини починається задовго до її навчання у школі. Проте чимало дітей не проходять відповідної підготовки в сім'ї, дитячому садку і приходять до школи з неправильними гігієнічними установками, недостатніми елементарними відомостями про особисту гігієну. У гігієнічному вихованні велике значення мають автоматизовані елементарні навички та звички, які формуються в результаті систематичної вимогливості дорослих та їх позитивного прикладу. Гігієнічне виховання складається з гігієнічного навчання (передача гігієнічних знань і на цій основі створення переконань, навичок і звичок з гігієни).

   Важливою ланкою в системі гігієнічного навчання й виховання учнів є перш за все підвищення санітарно-гігієнічної освіти вчителів. Оволодіння вчителями знаннями із санітарії та гігієни є абсолютно необхідним для здійснення гігієнічного виховання учнів, у забезпеченні необхідною літературою, фільмами тощо.

     У підвищенні рівня компетентності вчителів і керівників загальноосвітніх навчальних закладів у галузі гігієни вагоме місце посідає ознайомлення із сучасними дослідженнями вітчизняних учених-гігієністів.

    Свої знання із санітарії та гігієни вчителі передають учням на уроках переважно у процесі викладання навчальних предметів (читання, природознавства, біології, хімії та ін.). Не виключено і проведення так званого «уроку здоров'я», зміст якого заздалегідь розробляється вчителем. Учні повинні оволодіти прийомами надання першої допомоги потерпілому. Тому значне місце в гігієнічному вихованні повинно відводитись практичним заняттям (відновлення дихання; складання харчового раціону; зупинка кровотечі; надання допомоги людині, яка знепритомніла, провалилась під лід; викачування води з легень людини, яка топилась, та ін.).

    Здоров'я та працездатність людини тісно пов'язані з її руховою активністю, бо завдяки їй відбуваються позитивні зміни в усіх системах організму і насамперед у серцево-судинній. У русі дитини (учня) збільшується легенева вентиляція, краще збагачується киснем і швидше рухається в судинах кров, посилюється використання кисню тканинами, поліпшуються процеси обміну в організмі. Отже, рухливість - життєва потреба організму (особливо дитини), який росте.

   На уроці та в позакласній роботі з учнями із санітарно-гігієнічного навчання й виховання важливо дотримуватись психолого-педагогічних принципів роботи з ними. Перш за все вчителеві потрібно подолати «бар'єр тривіальності». Багато учнів «щось» і від «когось» чули, десь бачили і вважають, що не треба слухати про давно відоме. Але «відоме» буває поверховим, фрагментарним і, не виключено, неправильним. Завдання вчителя - розкрити практичну значущість тих чи інших гігієнічних рекомендацій, їх фізіологічне, біохімічне та соціальне обґрунтування.

    Зростанню пізнавальної активності та інтересу учнів до питань гігієни сприяє принцип «самовиявлення» рівня знань учнів з гігієни. Його суть полягає в самостійному оцінюванні наявних неправильних ситуацій, що їх пропонує вчитель. З дидактичного погляду зміст гігієнічного навчання у школі повинен включати такі елементи: гігієнічні знання, гігієнічні вміння та навички, уміння використовувати знання в ситуації, що змінилась; гігієнічне виховання. Основне місце у змісті гігієнічного навчання повинна посідати людина та її здоров'я. У процесі набування гігієнічних знань закономірно переважає продуктивна діяльність учнів. Гігієнічні знання даються вчителем у готовому вигляді, а практичні вміння засвоюються через багаторазове повторення за зразком. Продуктивні методи гігієнічного навчання превалюють у самостійній роботі учнів над матеріалом санітарно-гігієнічного змісту. Учителям важливо у процесі підготовки до уроку визначити матеріал, який буде викладатись на репродуктивному чи продуктивному рівні, підготувати завдання для самостійної навчально-пізнавальної діяльності учнів дослідно-пошукового характеру.

     До змісту гігієнічного навчання й виховання учнів відносяться: гігієна житла, класного приміщення, одягу та взуття; догляд за шкірою, ротовою порожниною; гігієна харчування; гігієна органів відчуття (зору, слуху); психогігієна учнів.

  Серед факторів, що спричиняють виникнення нервово-психічних зрушень, можна виділити недотримання гігієнічних вимог до організації розумової праці учнів. Це - недотримання норм тривалості праці, зокрема затягнуті періоди підвищеного розумового напруження без необхідних пауз, додаткові заняття, надмірне захоплення різними позакласними заходами. Тому в організації навчально-виховного процесу вчителям і керівникам загальноосвітніх навчальних закладів слід дотримуватись «Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу», які затверджені Постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 р.

   Перевантаженню учнів можна запобігти, якщо дотримуватись норм тижневого навантаження учнів. Організація та зміст гігієнічного навчання й виховання учнів повинні становити органічну єдність у викладанні навчальних предметів інваріантної та варіативної складових навчального плану.

   Даний компонент санітарно-гігієнічного аспекту уроку можна розглядати, у разі необхідності, як його відносно самостійну складову, а тому він може бути об'єктом переважного спостереження й аналізу.

 

ПАМ'ЯТКА ВЧИТЕЛЮ

Забезпечення гігієни навчальних приміщень, праці вчителя й учнів

 

· забезпечення гігієни обладнання, навчально-матеріального технічного оснащення уроку відповідно до санітарно гігієнічних норм;отримання оптимального температурного режиму у класі;

· оптимальність природного та штучного освітлення класної кімнати;

· забезпечення гігієни робочих місць учителя й учнів;

· наукова організація праці вчителя й учнів з точки зору ергономіки (зручності та швидкодії);

· створення на уроці позитивної психофізіологічної атмосфери, взаємної поваги та довіри.

Переглядів: 107 | Додав: school3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Календар
«  Квітень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Архів записів
Друзі сайту
  • Створити сайт
  • Все для веб-майстра
  • Програми для всіх
  • Світ розваг
  • Кращі сайти Рунету
  • Кулінарні рецепти
  • Copyright MyCorp © 2017 Конструктор сайтів - uCoz