Острозька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 427
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Педагогічна преса
Головна » 2019 » Січень » 9 » Педагогічна рада
15:59
Педагогічна рада

09.01.2019

                 Світлана Олійник

Заступник директора з навчальної роботи

 

- Христос народився!

- Славімо його!

  Ще лунають Різдвяні дзвони 2019 року, а освітяни продовжують планувати свою професійну траєкторію руху… Нехай у 2019 році перед колегами- педагогами відчиняються усі двері,  а дні будуть сонячними і наповненими теплими кольорами. Нехай смугаста зебра життя перетвориться на білосніжного єдинорога, який виконає всі Ваші побажання… Нехай вчительський кейс наповниться креативними подіями, думками, рішеннями. А помилки зійдуть з першим снігом.

Щоб уникати помилок, треба набиратися досвіду.

Щоб набиратися досвіду, треба робити помилки.

  Україна сьогодні переживає епоху змін, реформ. Школа  не стоїть осторонь. На виконання  розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.12.2017 року № 903-р «Про затвердження  плану заходів на 2017 -2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» затверджений обласний план заходів (і, відповідно міський та шкільний) щодо реалізації Концепції «Нова українська школа». Якщо проаналізувати дані заходи, то бачимо, що зміни в країні на перше місце виводять адресні та програмно-цільові інвестиції у людину, її творчий та інтелектуальний потенціал.

Яке ж сьогодні питання в освіті є найактуальнішим?                               

  Актуальним є питання поліпшення якості освіти. Якість освіти неможлива без створення інноваційного простору. Тому особливістю роботи школи в нових умовах є вивчення, активне впровадження в практику роботи освітніх інновацій, інноваційних педагогічних технологій, що робить школу конкурентоспроможною на ринку послуг.

  Вимоги часу і суспільства розпочали змінювати школу. Сьогодні освіта – це товар. А споживач хоче мати саме якісний товар. Концепція «Нова українська школа» змінила місію вчителя нового покоління – знайти можливості перебудови системи освіти зсередини. І, відповідно, змінилась стратегічна роль учителя – зіграти головного героя в модернізації освіти.

  За час своєї професійної діяльності вчитель дає більше 25 000 уроків. Це є найскладнішим  психолого-педагогічним процесом, актом учительської творчості, до якої пред’являють сотні різних вимог.

 Отже у центрі змін  ЯКІСТЬ ОСВІТИ     і    УЧИТЕЛЬ ОСВІТИ

Яким сьогодні хочуть бачити вчителя учні, батьки, громада?...

Сучасний учитель – філософ, ідеальний психолог,  порадник і друг… 

Сучасний учитель - успішний, творчий, мобільний, знаючий, інноваційний, креативний…

Сучасний учитель – це супергерой, майстер на всі руки, що поєднує в собі здатність до перевтілення, блискавичну реакцію на всі зміни і нововведення, сталеві нерви і незгасаюче бажання творити…

  Креативність - слово, яке сьогодні у всіх на вустах. Його можна зустріти як особисту характеристику, в більшості резюме людей різних професій, і, до речі, не тільки творчих; можна почути з екранів медіа ресурсів, побачити на шпальтах провідних видань. За креативними людьми полюють великі компанії, ними захоплюється світове суспільство. А що то за штука така "креативність"? 

  Відповідь на це запитання педагогічний колектив Острозької ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 шукав на педагогічній раді.

Педагогічна рада

Про впровадження освітніх інновацій в практику роботи вчителя в ході виконання Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти відповідно до оновлених програм у 5-9 класах, затверджених  наказом МОН України від 07.06.2017 №804

Мета 

• орієнтація вчителів на обов’язкове володіння сучасними технологіями навчання;

• набуття нових та вдосконалення раніше набутих компетентностей на основі практичного досвіду; 

• підвищення професійного і загальнокультурного рівня та педагогічної майстерності; 

• надання знань про сутність нових підходів та концепцій сучасної освіти та механізми  розв’язання педагогічних проблем;

• обмін досвідом з використання освітніх технологій, форм і методів навчання;

• розкриття творчого потенціалу і креативного підходу учителів;

Форма проведення: методичний практикум з елементами тренінгу

Обладнання:  ноутбук, маркери, папір А4, таблиці «Креативні методи навчання», «Креативні завдання»; картки «Креативність», «Застосування освітніх інновацій»; стікери, фломастери; презентація теми, набір «LEGO».

Питання для обговорення

1. Професійна компетентність учителя Нової української школи. 

2. Впровадження освітніх інновацій у практику роботи (досвід роботи вчителів зарубіжної літератури Шепелюк С.О., Панасюк З.М.)

3. Реалізація наскрізних змістових ліній через формування практичних навичок для подальшого їх застосування у реальному житті засобами навчальних дисциплін (інформація вчителів)

Наскрізні змістові лінії

«Екологічна безпека й сталий розвиток»                 «Громадянська відповідальність» 

«Здоров’я і безпека»                                «Підприємливість та фінансова грамотність» 

  В ході педагогічної ради вчителі знайомилися з креативними методами навчання, типами креативних завдань. У власні педагогічні кейси вчителі додали такі методи як «аналогія, акцентування, типізація, реконструкція, гіперболізація, біном фантазії, фантастичні гіпотези, створення лімерика, довільне додавання префіксів, конструювання загадки, придумування історії із шостим словом, казка-калька, казка навиворіт, вінегрет казок…» 

   У процесі роботи створювалась модель вчителя, педагоги обмінювалися досвідом, шукали шляхи вирішення педагогічних завдань, працювали в групах, рефлексували з цеглинками LEGO, креативно мислили, творчо підгодили до поставлених завдань і зробили висновок, що

 Вчитель XXI століття це той, хто в першу чергу вміє знаходити спільну мову зі своїми учнями. Це означає, він є ідеальним психологом. 

 Сучасний вчитель йде в ногу з часом, є різнобічною людиною, не обмежується лише сферою свого предмета. 

 Учитель має достатній словниковий запас. Вимогливість і суворість не закривають його здатності бути в процесі виховання помічником, порадником і другом своїх учнів. 

 Він є сучасною інноваційною людиною, обов'язково володіє новими технологіями навчання. Тільки вчитель, котрий йде в ногу з часом, здатний зрозуміти своїх нових учнів і бути їм цікавим. 

 Вчитель має академічну свободу. Вибір форм та методів викладання є винятково прерогативою вчителя й не може регламентуватися зовні. Вимоги до зведення діяльності педагога до застосування ним лише традиційної класно-урочної форми проведення занять чи застосування тих чи інших методик є неправильними.

  Заступник міністерки освіти і науки Павло Хобзей переконаний, що найважливішою складовою реформи є вчителі.

"Я завжди казав і казатиму, що не буде жодних змін чи реформи школи, якщо не зміниться вчитель, якщо він не почне працювати по-новому. Якщо вчитель не поважатиме гідність дитини, якого б вона віку не була, гідність батьків і своїх колег. Якщо не буде нарівні з дітьми”, – зазначив Хобзей. На його думку, учитель, з одного боку, має бути лідером і мотивувати дітей до навчання, з іншого – мусить це робити без жодного тиску. “Навчальний процес дасть результат лише тоді, коли збігатимуться мотивація дитини вчитися та мотивація вчителя викладати. Якщо не буде бодай однієї з цих складових, матимемо проблеми. Якщо не буде жодної – не буде й результату, не те що очікуваного, а взагалі жодного”, – додав заступник міністра.

   Три години роботи пролетіли непомітно і швидко….  У невимушеній формі, ненав’язливо і емоційно, модель активного й інтерактивного навчання стала реальністю. Список умінь сучасного вчителя доповнений ( і він нескінченний…)

СУЧАСНИЙ УЧИТЕЛЬ

Трохи розуміється на архітектурі

   Так, вам не здалося, кожен учитель – тямущий архітектор! Бо, успіх будь-якого педагога залежить в першу чергу від здатності побудувати “міст” між собою і  учнями. Відкрите спілкування з дітьми, як з групою особливих і неповторних особистостей, є ключем до створення здорової дружньої атмосфери і успішного навчання в класі.

Крутіше Джеймса Бонда

  Сучасні учні настільки перевантажені інформацією, що домогтися повної залученості в процес навчання часом надзвичайно складно. Як би там не було, щодня кожен учитель приміряє на себе роль універсального агента, що бореться проти зниженої концентрації уваги. Головна зброя – особистісно-орієнтований підхід, креативні методики навчання, навчальні ігри та мультимедійні ресурси.

Неперевершений кухар

   Учитель завжди знає коли варто приправити свою педагогічне блюдо дрібкою гумору або доречним відступом. Кому потрібні мляві і безініціативні учні? Та нікому! Саме тому сучасний педагог вміє вчасно реагувати на ситуацію: де потрібно помішати, додати меду або ж червоного пекучого перцю, посолити або почекати 5 хвилин до повної готовності. Але найважливіше в його кулінарному шедеврі – підтримувати оптимальну температуру в класі, щоб кожен учень міг швидше включитися в роботу і відчувати себе впевненіше!

Має непробивний щит

  Кожен сучасний супер-педагог – це блискучий полководець, офіцер або командир батальйону, знає різні тактики захисту при нападі ворога. Тому під час  атаки на дорогоцінні нервові клітини вчителя, в хід йде його універсальна зброя – непробивний щит ігнорування дитячих пустощів і досвід ведення бою з найменшими втратами ресурсів.

Талановитий політик

  Учитель – це мудрий і розсудливий правитель. Цар Соломон сучасності, англійська королева і Наполеон в одній особі. Він проводить опитування і голосування, добуває  інформацію про те, які теми або завдання цікавлять його підопічних, дає те, чого їм не вистачає і блискуче розв’язує конфлікти. Час від часу, він віддає кермо влади в руки “народу”, підкоряючись його бажанням, а іноді виступає на трибуні з навчальними гаслами. Відрізняється від всіх світових правителів тим, що ніколи не користується своїм становищем в корисливих цілях. А все тому, що твердо знає, що учні здатні досягти небувалих висот, якщо відчувають, що їм довіряють, що вони – частина згуртованої і сильної команди, де враховуються бажання і панує демократія.

Але найголовніше, вчитель – це людина з чуттєвою і вразливою душею, великим серцем, і неосяжним почуттям любові і співчуття.

Переглядів: 48 | Додав: school3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Календар
«  Січень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Друзі сайту
  • Створити сайт
  • Все для веб-майстра
  • Програми для всіх
  • Світ розваг
  • Кращі сайти Рунету
  • Кулінарні рецепти
  • Copyright MyCorp © 2019 Конструктор сайтів - uCoz