Виховна система
школи – це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності виховання та
будується відповідно до моделі випускника.
Мета виховного
процесу – створення умов для творчої самореалізації особистості та засвоєння
нею моральних правил співжиття у людському суспільстві
В основу системи виховної роботи нашої школи покладено
ідеї родинного виховання. Ми враховуємо особливості виховного впливу
навколишнього середовища, сприяємо встановленню оптимальних взаємин із
соціумом, а також створенню цілісного виховного простору. Найбільш ефективною
моделлю взаємовідносин між школою й соціальним середовищем, зокрема сім'єю, є їхня
взаємодія.
Наша школа
перебуває в пошуку нових концептуальних підходів до здійснення взаємодії з
сім'єю; зокрема, вона розглядається як інтегрована соціально-педагогічна
система, яка відкрита до зовнішніх впливів різноманітних соціальних інститутів
та, у свою чергу, має вплив на їх діяльність. У нашому розумінні
родинно-шкільний виховний простір — це соціально-педагогічна система виховання, Виховання — це процес соціальний
у найширшому розумінні. Тому при відборі методів педагогічного впливу на
особистість наша школа віддає перевагу тим із них, застосування яких вимагає
організації міжособистісного інтерактивного спілкування в різних видах
соціально значущої діяльності.

Оптимізація
взаємодії школи і сім’ї – необхідна умова успішного виховання і навчання дітей.
Там, де вчителі і батьки виступають єдиним фронтом, там звичайно краще
поставлена навчально-виховна робота школи і правильно організовано виховання
дітей у сім’ї.
Організація роботи з батьками здійснюється за такими основними напрямами:
•
вивчення сімей учнів, їхнього виховного потенціалу;
• залучення батьків, усіх дорослих членів родини у
навчально-виховний процес як рівноправних учасників, інтеграція зусиль і
гармонізація взаємин педагогічного колективу і батьківської громадськості у
створенні сприятливих умов для ефективної роботи освітнього закладу;
•
формування педагогічної культури сучасної сім'ї та допомога батькам у
їхній психолого-педагогічній самоосвіті;
• корекція виховної діяльності родини із
різним типом сімейного неблагополуччя.
Співдружність школи з
сім’єю, опора на родинні традиції набуває сьогодні нового педагогічного змісту та особливої
актуальності. Адже об’єктивна необхідність взаємодії школи і сім’ї у розвитку
особистості має глибокі соціальні й психолого-педагогічні основи.
Трикутник: школа – учні – батьки є
опорною схемою у вирішенні більшості питань, пов’язаних з проблемами
навчально-виховного процесу. Кожна його ланка є рівноправним учасником всіх
шкільних справ, ідей і задумок.
Під основними завданнями родинно-сімейного виховання колектив
Острозької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 вбачає:
- гармонійний всебічний розвиток дитини;
- підготовка її до життя в існуючих
соціальних умовах;
- формування в
дітей моральних цінностей з позиції добра, справедливості, правди, людяності;
- розуміння пріоритету виховання дітей у
сім’ї та гуманних взаємин між членами родини;
- важливості ролі сім’ї у житті суспільства;
- створення сприятливої трудової атмосфери в
сім’ї;
- виховання національної свідомості і
самосвідомості;
- культура поведінки в сім’ї;
- залучення до традицій родинно-побутової культури
українців, активної участі у всенародних і сімейних святах.
На основі даних завдань в школі розроблено структуру
родинно-сімейного виховання. Вона зберігає цілісність відносин:
школа-учні-батьки, надає можливість проявити себе кожній із складових даної
базової одиниці. До роботи в даному напрямку згідно структури широко
підключається громадськість, різноманітні соціальні підрозділи і структури. 
Прагнучи до прогресивних змін у вихованні,
інноваційнойної організації виховного процесу ми розробили та затвердили власну
програму "Я і моя
родина” мета якої
полягає у:
● формуванні
свідомості учнів, розуміння важливості ролі родини в житті суспільства,
вихованні нового покоління;
● вихованні
фізично і морально здорової дитини,
забезпеченні необхідними екосоціальними умовами для повної реалізації
можливостей розвитку дитини;
● забезпеченні
духовної єдності поколінь, родинних традицій, звичаїв, обрядів, виховання в них
національної свідомості й самосвідомості.
Реалізуючи завдання даної програми ми
розробили такі проекти: "Моя сім"я”, "Партнерство школи і сім’ї в ім’я дитини”, "Здоров’я - найцінніший скарб”.
|